Monday, August 29, 2005

 

Which Religion is the right one for you?

You scored as Islam. Your beliefs are most similar to those of Islam. Do more research on Islam and possibly consider taking the shahadah and officially becoming a Muslim, if you aren't already.

Despite the actions of some - who go against the teachings of Islam - Islam is a religion of peace; the word "islam" means "peace through submission to God." "Muslim" means "one who submits to God." Islam is the third of the three Abrahamic faiths, and it shares much with Judaism in Christianity; its differences are the acceptance of Muhammad as the last and final prophet, and the oneness of God - in other words, that Jesus, though he was a revered prophet, was not in fact God, and only one God exists. Apparently the Taliban could not read (though their name means "students"), because the Qur'an states that men and women are equal as believers, and that all believers should be educated and seek knowledge. Modesty in dress and behavior is required in Islam for both men and women to preserve the values of society and move the emphasis from superificial appearance to intelligence, knowledge, and God.

Islam

92%

Judaism

71%

Buddhism

63%

Satanism

50%

Hinduism

42%

Paganism

38%

atheism

25%

Christianity

25%

agnosticism

21%

Which religion is the right one for you? (new version)
created with QuizFarm.com

Comments:
i like that quiz :)
i belive its the best one i've seen so far
 
Do you think we really need to go through this quizz?? mesh 3arfa...
 
well, believe it or not, I only went throught this quiz for more 'communication' with my fellow bloggers! I saw in Ramy's blog. I thought it might generate a ground for more 'badly' and 'ever' need 'contact', right?
 
هذه نتيجتي:
Islam: 100%
Buddhism: 92%
Paganism: 75%
Satanism: 75%
Judaism: 63%
Christianity: 50%
Hinduism: 29%
atheism: 29%
agnosticism: 17%

رغم ذلك، إذا قلت لك إنّني أعتقد أنّ الديانات أمست أصل البلاء في هذا العالم، أتصدّقني؟
كلّ ما يدور حول موضوع الدّيانات يزعجني. برأيي، هذا موضوع يتمتّع بخصوصيّة بالغة بين الإنسان وربّه، أو بينه وبين العدم إذا كان ملحداً، أو بينه وبين أيّ حجرٍ قرّر أن يعبده. أكره كلّ الشّعارات الدّينيّة. وكلّ ما يصدر من تقييمٍ وأحكام بناءً على انتمائك الطّائفيّ.
 
But where is Gnosis in the list ;)
 
Well, that makes sense ya Alaa :))
 
Ah, I left u a comment in Nour's blog...check it out and let's discuss it in details if you don't mind.
 
أنا طلعت 83%بوذية يا علاء , أنا مصدوومة ;_; طلعت من ضحايا انقسام الهوية
 
". I thought it might generate a ground for more 'badly' and 'ever' need 'contact', right?"

I agree Alaa. It was just a little nice game; and I think the more relevant result--as I pointed in my blog--is the SECOND religious preference, not the first (which is, in most cases, the "official" preference).


"أعتقد أنّ الديانات أمست أصل البلاء في هذا العالم، أتصدّقني"
للأسف هذا جزء كبير من الواقع.
من المرعب محاولة حساب نسبة الحروب التي سبّبتها وغذّتها الانتماءات الدينيّة بشكل مباشر أو غير مباشر.

 
العزيزة إيف: تصوري هذه النتيجة هي آخر ما توقعت لسبب بسيط جداً وهو أني كنت فاكرك مسيحية!!! حلاوة المفاجآت على رأي ستيفان روستي!

لا أستطيع أن أقول إن الديانات أصل البلاء في العالم بل (فهمنا) نحن للدين لوظيفته ولدوره في تكويننا وتطورنا كأفراد وجماعات.

مش عارف حاسس الاختبار ده مش دايماً بيطلع النتايج زي ما أنت متوقعة. أنا مثلاً كنت متوقع ديانتي "الثانية" هتكون "المسيحية" لأنني حقيقة أعرف عنها الكثير وحسيت أنني متأثر بها. عموماً الشخص مصمم الاختبار "أغفل" حاجات كتير و"ركز" برده على حاجات كتير، فالجانب الروحاني في الإسلام والمسيحية أغفل لصالح الجانب الثيولوجي البحت! واضح تحيزه و"أمركته" - على رأي رامي - حينما تحدث عن "طالبان" وأنهم لا يعرفون "القراءة" طبعاً واضح "جهله" هو شخصياً الشديد بحركة الطالبان و"الطلبة" الأفغان اللي مينفعش نلغي كده ببساطة أنهم طلبة علم حتى وإن اختلفنا معهم في التوجهات!
 
Chaos, is 'gnosis' an organised religion, or just a more 'personalised' cult of yours?!
 
ميندونا: متنصدميش غيرك طلع ديانته "التانية" اليهودية .. طبعاً إنت فاهمة خطورة هذا الكلام في أهدأ مكان في العالم!

أبو كريم الممفساوي: سعيد باتفاقك معي في الرؤية والتي - للأسف - يفتقد إليها الكثير من المدونين.. لولا "التواصل" لاخترنا أن نغلق باب التعليق لتصبح المدونة "موقعاً شخصيا" لا يعطي للآخرين حق "التفاعل" مع الرسالة المطروحة أمامهم. تصور أنا شخصياً اكتسبت أصدقاء كثيرين - وحقيقيين - من خلال التدوين رغم واجهاتهم "الافتراضية"!!
 
Alaa,
You know how to get me going man :))... so here it is:

"Gnosis" is neither "an organized religion", nor "just a more 'personalized' cult of mine", plus your original “list” included “atheism” and “agnosticism”, which are also neither cults nor organized religions!

Originally, “gnosis” is a Greek word that, in its ancient incarnation, meant "knowledge". But had evolved to mean "Knowledge of the Divine" - not necessarily God as strictly defined by the Abrahamic Religions.

In ancient Alexandria (mostly after 2nd century AD), an "esoteric" Christian, cult known as "Gnosticism", emerged among some segments of the Coptic community. It also spread to other parts of Egypt. It carried within it a great deal of pre-Christian Hermetic concepts.

The famous Nag3 Hammadi Codex - discovered by accident by two Egyptian farmers in 1945, but is largely considered as a heretic text by the Egyptian/Coptic Orthodox Church - is considered to be the important Gnostic document in Coptic. The Gnostic ‘Gospel of Thomas’ is a fine example of such tradition.

But, generally, GNOSIS as an abstract term means: "the primordial and innate knowledge of the Divine".

If you are familiar with Ibn Tufayl's allegorical story of "Hayy Ibn Yaqzan", Hayy is the ultimate "Gnostic" human being; Asal is the Mystic one, while Salaman represents the conventional pious (religious) individual.

So here you have it, supported by two very significant historical documents: a 2nd century Alexandrian Coptic codex, and a 12th century philosophical Andalusian Islamic text.

I have an extensive “Gnostic” library, so if you need further elaboration, just ask! :))))
 
علاء، لديّ فكرة أنّ عدداً غير قليل من المدوّنين يظنّونني مسيحيّة، رغم أنّني كنت حريصة في مدوّنتي ألا أدلي بإشارةٍ، مهما كان نوعها، عن ديانتي الحقيقيّة. أوّلاً، لأنّ النّاس يسبغون عليك حكمهم انطلاقاً من ديانتك، حتّى من دون أن يدركوا ذلك، وثانياً لأنّني أظنّ أنّ هذا موضوع شخصيّ كما قلت.

أظنّه من الصّعب أن تكون المسيحيّة ديانتك الثانية كما كنتَ تتوقّع، لأنّ الأمر جاء في الاختبار بشكل نقيضين: إمّا أن تكون مسلماً أو مسيحيّاً، وصعب أن تكون نتيجة هاتين الدّيانتين متقاربة. شخصيّاً، أنا راضية لأنّ نسبة تأثري بالمسيحيّة ليست بسيطة (برأيي، هذا ضروريّ عندما تعيش في مجتمعٍ مختلط)، وكذلك الأمر بالنّسبة للدّيانات الأخرى (مثلاً، الوثنيّة احتلت مقاماً عالياً عندي لأنّني لم أستبعد فكرة أن يكون الله أنثويّاً، فلمَ على الذّكور أن يستأثروا بكلّ شيء؟) :)

لم أكن أعني أنّ جوهر الدّين بحدّ ذاته هو أصل البلاء. بل الدّين في أيّامنا هذه وطريقة تطبيقنا له. لأنّه يعكس كلّ شيء إلا الدّين.
 
what can I say?? Really one of the most exciting issues I read along time ago
 
السبب فان الناس جتلهم اليهودية ديانة تانية ،هو ان اليهودية عقيدتها تشبه الاسلام نوعا ،سواء في التوحيد بالله أو عدم وصف الأنبياء أو الله جسديا الخ الخ و برغم أن المسلمين و اليهود ستستمر الحروب بينهم -باذن الله :)-الي يوم القيامة ، الي أن التشابه بينهم كبير نوعا و علي رأي اللي قال أنهم ولاد عم
 
ع لله يظل الإسلام دين محبة و تسامح .. و يتركوه دين سلام و حب ..وحده الله القادر على تعيين من يدخل الجنة و من يدخل النار..
 
هو مافيش مجوسى عنكوا النهارده ... ولا خلص بدرى بدرى

ياعم قوول ياباسط وتحيا الوحده الوطنيه
 
النتيجة بتاعتي:
"You scored as Satanism.



Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

Satanism

75%
Buddhism

67%
agnosticism

58%
atheism

54%
Islam

50%
Paganism

50%
Christianity

33%
Judaism

25%
Hinduism

4%
"
 
اوووه
يا خربيييشك يا حموكشة :)
 
إيف: لعل لعبة المسيحي والمسلم في مجتمعنا العربي من الأمور التي تجعلك تتعرضين لمشكلات ومواقف الكثير منها مضحك حقاً. في المجتمع الأمريكي - مثلاً - هناك أعمال أدبية تناولت فكرة التباسات الهوية مثل موضوع أن "تعتبر" منتمياً لهوية ما بينما أنت "حقيقة" منتمٍ إلى هوية أخرى مغايرة. فهناك رواية Passing (بصراحة لا يحضرني ترجمتها بالعربية) للروائية "نيلا لارسون". هذا المفهوم يعني أنك قد "تمر" لدى الآخرين كأنك أبيض - مثلاً - رغم أنك أسود (عرقاً). أتمنى أن أرى أعمالاً مثل هذه عن المسلمين والمسيحيين في العالم العربي، فأنا مثلاً "مررت" أكثر من مرة كمسيحي في مصر (الكثير يقول إن ملامحي مسيحية)!! لعل نفس الشيء يصدق عليك..أحب أسمع رأيك في هذا الموضوع المهم والذي لا يخلو من فكاهة أحياناً.

ميندونا: المشكلة أن هذا الاختبار ركز كما قلت على الجانب اللاهوتي البحت من الدين وأغفل الجانب الروحاني والعملي، يعني ركز على "العقيدة" وأغفل "الشعيرة" - إن جاز استخدام المصطلح الإسلامي هنا.

حمكشة: نورت البلوج بعد غياب يا رفيق! ديانتك هي الشيطانوية (على رأي ألف)! المشكلة إنك لم تبذل الجهد الكافي لإعلاء كلمة إلاهي ستروس!!! بعدين نسبة الإسلام 54% (مش شايف إن ده كتير حضرتك؟)

كاهن الغنوصية: الرد على تعليقك طالما يحفزني على تجهيز تدوينة كاملة وليس مجرد "تعليق" لكنه التواصل الذي أراه أهم "نعمة" من نعم التدوين. بس بصراحة "صدمتني" عندما ذكرت أن "حي بن يقظان" لابن طفيل هو أكثر البشر "غنوصية"! معرفتي بالغنوصية ضئيلة واستقيتها غالباً من قراءاتي في الفلسفة الصوفية اليهودية (القبالة) وتأثرها بالفلسفة الأفلاطونية الجديدة والغنوصية المسيحية. يعني جاءت قراءتي عنها عرضاً طبعاً لا أخفيك كم الكتابات التي تتناول الصوفية (الإسلامية) باعتبارها فكرا "منحرفاً" لتأثره بمؤثرات "أجنبية" مثل الهندوسية والغنوصية المسيحية!

في انتظار تعليقك الكريم يا أستاذي!
 
Hope you are doing alright, and all is ok??? felt like you are missing in action keda?? fa am just asking ya3ni :)
 
Nerro is right, inta fein?
 
علاء
معقول من شهر اغسطس وانتة ماكو ؟؟
ان شاء الله يكون المانع خير
مفتقدينك
 
رمضان كريم لك و لكل الأصدقاء أدخله الله علينا باليمن و البركة
 
يا عم دا كلام انا من 8 اعمل الاختبار وماكملش المهم اخيرا قررت اعمله وادى النتيجة

Islam

92%
Judaism

58%
Buddhism

54%
Christianity

46%
Hinduism

42%
Paganism

33%
agnosticism

25%
Satanism

21%
atheism

4%

اه بالمناسبة انت لسه زعلان من عمرو خالد
 
غنت فين يا علاء؟؟؟؟

كل سنة و إنت طيب بمناسبة رمضان

يلا بقى عيزين نرجع نقرأ لك من تانى بقى
 
First of all,
I am experiencing a bit difficulty accepting the quiz if the statistics were just for info it would have been much more fun ... religious talks sometime generates some emotions when questioned although you made it very clear that you are not questioning...so it's quite understood your intensions :)
Anywayz, I couldn't help saying that it's in the Qoran that the religion is Islam.(Sorat Al-3emran Aya 19)
So Islam scores 100%:)
 
i came late but these are my results

Islam: 100%
Buddhism:71%
Judaism:67%
Hinduism:54%
Paganism:50%
Satanism:38%
Christianity:33%
atheism:25%
agnosticism:17%

i agree with the part that limits the differences between Islam and Christianity, and find it interesting to have Buddhism as my second choice:)
hope u r fine and doing well not beaten down by frustrations
 
Good for you
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?