Monday, May 21, 2007

 

How do you pray?

Labels:


Comments:
This comment has been removed by the author.
 
لقد كنت قبل اليوم أنكر صاحبي
اذا لم يكن ديني الي دينه داني


و قد صار قلبي قابلا لكل صوره
فمرعي لغزلان و بيت لأوثان و دير لرهبان و كعبة طائف و ألواح توراه و مصحف قرآن


أدين بدين الحب اني توجهت ركائبه فالحب ديني وإيماني
 
بحب البيتين اللى فوق لمحى الدين ابن عربى....

والفديو كمان يا علاء لطيف... نوع من الدمج اللطيف للاديان
ولو انه اعتقد اختلاف طريقة العبادة فى مصلحة البشر


:)
انا جيت اطل بين الامتحانين
 
that's amaaaazing

really i liked it sooo much

so simple, so meaningful

pray is necessary for all kind of people just like the air

and i think to pary by ur heart is the highest level of faith
 
Please, it puts fhoto of Madeleine in your Bloggue

Missing Madeleine!
Madeleine, MeCann was abduted from Praia da Luz, Portugal on 03/03/07.

If you have any information, please contact Crimestoppers on
0800 555 111

Please Help
 
عجبني اوي الفيديو يا علاء ..
من عشر سنين تقريبا اتعرفت علي سيدة ايطالية كانت طريقتها في الصلاة مختلفة جدا .. كانت بتصللي للنار..و كان كل زمايلي متضايقين منها و بيشتموها بس انا كنت بحبها خالص لانها بني ادمة اوي و كانت بتعاملني بحب شديد.. و كنت مستغربه همه ازاي مش قادرين يفهمواو يسيبوا ربنا هو يتعامل فيما يخصة و نتعامل احنا فيما يخصنا .. بس مع مرور الوقت اكتشفت اني انا مزيفة و تسامحي ده مش حقيقي لان خطيبي اللي انا بحبة جدا مش بيصللي بطريقة المسمين و دة مزعلني ..و مش قادرة ابطل ازعل من ده مع ان مفترض اسيبه يمارس علاقتة بربنا زي ما هو عايز
 
حقيقى ازاى؟

ناس كثير بتصلى لكن صلاتهم هى عبارة عن طقوس وحركات مسرحية والصلاه هى ابعد ما تكون بالنسبة لهم


ان صليت صلى بقلبك حتى لو قلت بس

بحبك يارب
من غير ما ترفع ايدك ولا تنزل رجلك
ولا تركع ولا اي حاجة
مجرد ترفع عينك جوه قلبك وتقوله بعلو جوفك

انا بحبك يارب
 
not in just in gestures
not with holding a rosary
not with loud spoken words

but by heart!
 
الفيديو حلو اوي بجد
 
الصلاه معناها ايمان

انت مؤمن ان فى شىء اقوى منك

مؤمن بضعفك و معترف بيه

فده بيديلك الراحه

ان كل شىء بيد الله

و بيدلك قدرة تقبل الحياه بحلوها و مرها
 
Hello again Aladdin. Wonderful post. I pray mostly alone, within myself, and when I feel the need for myself or for others. This was truly a pleasant visit to your blog.
 
مصمم الفيديو صمم فيديوهات كتير سخرية من الاسلام لذا فلا توجد نية حسنة اصلا في كليبه هذا
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?